0 of 20 Vragen completed
Questions:
You have already completed the toets before. Hence you can not start it again.
Toets is loading…
You must sign in or sign up to start the toets.
You must first complete the following:
0 of 20 Vragen answered correctly
Jouw tijd:
Time has elapsed
M1C60197
Het allereerste waar je aan moet denken wanneer je betrokken bent bij een verkeersongeval is je eigen veiligheid. Pas als je zelf in veiligheid bent, kun je je gaan bekommeren over anderen.
Het allereerste waar je aan moet denken wanneer je betrokken bent bij een verkeersongeval is je eigen veiligheid. Pas als je zelf in veiligheid bent, kun je je gaan bekommeren over anderen.
M1C30014
Er geldt geen inhaalverbod vlak voor of op spoorwegovergangen. Het is echter niet verstandig om vlak voor of op spoorwegovergangen in te halen in verband met de mogelijkheid van naderende treinen en eventueel tegemoetkomend verkeer.
Er geldt geen inhaalverbod vlak voor of op spoorwegovergangen. Het is echter niet verstandig om vlak voor of op spoorwegovergangen in te halen in verband met de mogelijkheid van naderende treinen en eventueel tegemoetkomend verkeer.
M1C30001
Ondanks het onderbord wat vermeldt “geef ritser ruimte”, voer je een bijzondere manoeuvre uit. Het wisselen van rijstrook is een bijzondere manoeuvre en ritsende bestuurders moeten tijdens het ritsen, alle overige bestuurders op de rijbaan voor laten gaan.
Ondanks het onderbord wat vermeldt “geef ritser ruimte”, voer je een bijzondere manoeuvre uit. Het wisselen van rijstrook is een bijzondere manoeuvre en ritsende bestuurders moeten tijdens het ritsen, alle overige bestuurders op de rijbaan voor laten gaan.
M1C40016
De autobus geeft richting aan om weg te rijden bij de halte. De halte is binnen de bebouwde kom geplaatst en je moet de autobus dus voor laten gaan.
De autobus geeft richting aan om weg te rijden bij de halte. De halte is binnen de bebouwde kom geplaatst en je moet de autobus dus voor laten gaan.
M1C50017
Bord B02 geeft het einde van een voorrangsweg aan. De normale voorrangsregel geldt nu of andere verkeerborden moeten iets anders aangeven.
Bord B02 geeft het einde van een voorrangsweg aan. De normale voorrangsregel geldt nu of andere verkeerborden moeten iets anders aangeven.
M1C40020
Het geven van lichtsignalen met je claxon is toegestaan om gevaarlijke situaties kenbaar te maken aan andere weggebruikers. Het tegenkomen van een bekende is er daar geen van.
Het geven van lichtsignalen met je claxon is toegestaan om gevaarlijke situaties kenbaar te maken aan andere weggebruikers. Het tegenkomen van een bekende is er daar geen van.
M1C80019
Veiligheidsgordels moeten altijd deugdelijk zijn bevestigd voordat je aan het verkeer deelneemt. Als de gordel niet goed in de houder klikt, bestaat de kans dat deze tijdens een aanrijding losschiet met alle gevolgen van dien.
Veiligheidsgordels moeten altijd deugdelijk zijn bevestigd voordat je aan het verkeer deelneemt. Als de gordel niet goed in de houder klikt, bestaat de kans dat deze tijdens een aanrijding losschiet met alle gevolgen van dien.
M1C40040
Het is strikt verboden om tijdens regenval het mistachterlicht te voeren. De felle rode lamp, wordt door de weerspiegeling van het natte wegdek extra versterkt.
Het is strikt verboden om tijdens regenval het mistachterlicht te voeren. De felle rode lamp, wordt door de weerspiegeling van het natte wegdek extra versterkt.
M1C30036
Op autosnelwegen, waar de maximumsnelheid doorgaans 130 km. per uur is, geef je richting aan op ca. 300 meter voor de uitrijstrook.
Op autosnelwegen, waar de maximumsnelheid doorgaans 130 km. per uur is, geef je richting aan op ca. 300 meter voor de uitrijstrook.
M1C70016
De aanhangwagen of oplegger mag zwaarder zijn dan de lege vrachtauto. Uit het kentekenbewijs van de vrachtauto moet dan wel blijken dat de vrachtauto een dergelijke zware aanhangwagen of oplegger mag trekken.
De aanhangwagen of oplegger mag zwaarder zijn dan de lege vrachtauto. Uit het kentekenbewijs van de vrachtauto moet dan wel blijken dat de vrachtauto een dergelijke zware aanhangwagen of oplegger mag trekken.
M1C60203
Veiligheidshesjes zijn in Nederland niet verplicht. Het is echter ten zeerste aan te raden er eentje in de vrachtauto te hebben om in noodgevallen te gebruiken. De fluorescerende en reflecterende delen op het hesje zorgen voor een betere zichtbaarheid in noodsituaties.
Veiligheidshesjes zijn in Nederland niet verplicht. Het is echter ten zeerste aan te raden er eentje in de vrachtauto te hebben om in noodgevallen te gebruiken. De fluorescerende en reflecterende delen op het hesje zorgen voor een betere zichtbaarheid in noodsituaties.
M1C30114
Achteruit in fileparkeren is een bijzondere verrichting. Tijdens het uitvoeren van een bijzondere verrichting, moet je alle weggebruikers voor laten gaan.
Achteruit in fileparkeren is een bijzondere verrichting. Tijdens het uitvoeren van een bijzondere verrichting, moet je alle weggebruikers voor laten gaan.
Klik het juiste verkeersbord aan.
M1C50078
Bord J22 waarschuwt je ervoor dat je een voetgangersoversteekplaats (zebrapad) nadert. Bord J23 waarschuwt je voor voetgangers. Bord L2 geeft een voetgangersoversteekplaats aan.
Bord J22 waarschuwt je ervoor dat je een voetgangersoversteekplaats (zebrapad) nadert. Bord J23 waarschuwt je voor voetgangers. Bord L2 geeft een voetgangersoversteekplaats aan.
M1C80022
Een vrachtauto moet zijn voorzien van goed werkende schokdempers. Het is een verplichte inrichtingseis. Je mag echter, als je schokdempers defect zijn, rustig rijden naar een specialist om deze te laten vervangen.
Een vrachtauto moet zijn voorzien van goed werkende schokdempers. Het is een verplichte inrichtingseis. Je mag echter, als je schokdempers defect zijn, rustig rijden naar een specialist om deze te laten vervangen.
M1C90003
Waarnemen, observeren, concentreren en anticiperen zijn de vaardigheden van verkeersinzicht.
Waarnemen, observeren, concentreren en anticiperen zijn de vaardigheden van verkeersinzicht.
M1C60185
Om een auto milieubewust te laten uitrollen, dien je alleen het gaspedaal los te laten. Het motormanagement sluit de brandstoftoevoer naar de motor uit, waardoor de auto nauwelijks brandstof verbruikt. Zodra je het koppelingspedaal intrapt, moet het motormanagementsysteem juist het brandstoftoevoer regelen om de motor stationair te laten draaien.
Om een auto milieubewust te laten uitrollen, dien je alleen het gaspedaal los te laten. Het motormanagement sluit de brandstoftoevoer naar de motor uit, waardoor de auto nauwelijks brandstof verbruikt. Zodra je het koppelingspedaal intrapt, moet het motormanagementsysteem juist het brandstoftoevoer regelen om de motor stationair te laten draaien.
M1C30063
Ter hoogte van punt B geef je richting aan naar rechts om aan te geven dat je de rotonde gaat verlaten.
Ter hoogte van punt B geef je richting aan naar rechts om aan te geven dat je de rotonde gaat verlaten.
M1C60190
Aangeraden wordt om je motor af te zetten wanneer je langer dan 30 seconden voor een verkeersnoodzakelijke stop moet stilstaan.
Aangeraden wordt om je motor af te zetten wanneer je langer dan 30 seconden voor een verkeersnoodzakelijke stop moet stilstaan.
Klik het juiste verkeersbord aan.
M1C50080
Bord J26 waarschuwt je voor een kade of voor een rivieroever. Bord J15 waarschuwt je voor een beweegbare brug.
Bord J26 waarschuwt je voor een kade of voor een rivieroever. Bord J15 waarschuwt je voor een beweegbare brug.
M1C80025
Het is op vrachtauto’s verplicht om een goed werkende ruitenwisinstallatie te hebben. Eén wisser die de hele voorruit wist is ook toegestaan.
Het is op vrachtauto’s verplicht om een goed werkende ruitenwisinstallatie te hebben. Eén wisser die de hele voorruit wist is ook toegestaan.